Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Zjedz tę żabę – Brian Tracy. Lekcje z książki.

Miło Cię widzieć!

Porozmawiamy o książce z bardzo ciekawym tytułem, a mianowicie “Zjedz tę żabę”. Autor przedstawia nam porady dotyczące planowania, ustalania priorytetów oraz organizacji pracy. Przejdźmy do konkretów.

Parę słów o autorze

Brian Tracy – kanadyjski pisarz i twórca e-booków z dziedziny rozwoju i psychologii.

“Continuous learning is the minimum requirement for success in any field.” 



Najważniejsze lekcje z książki

  • Twoja “żaba” jest Twoim największym, najważniejszym zadaniem. Tym, z którym najprawdopodobniej zwlekasz.

  • Kluczem do osiągnięcia wysokiego poziomu wydajności i produktywności, jest wyrobienie nawyku radzenia sobie z najważniejszym zadaniem każdego ranka. Innymi słowy zacznij od zadania z największym priorytetem. Masz wtedy najwięcej energii, a Twoja siła woli jest w pełni zregenerowana.

  • Wypisz swoje cele i przeglądaj je codziennie. W ciężkich chwilach przypomnisz sobie, dlaczego to robisz i jaka nagroda Cię czeka.

  • Twoja zdolność wyboru między ważnym i nieważnym zadaniem jest kluczowym wyznacznikiem Twojego sukcesu w życiu i pracy. “Jednym z najgorszych sposobów wykorzystania czasu jest zrobienie czegoś bardzo dobrze, czego wcale nie trzeba robić.”

  • Zawsze pracuj, wykorzystując listę zadań. Przed snem przygotuj ją na następny dzień. Pozwoli Ci to uniknąć zbędnego rozmyślania w nocy oraz uporządkować dzień.

  • Powinieneś stworzyć główną listę, na której zapisujesz wszystko, co chciałbyś zrobić kiedyś w przyszłości. Potrzebujesz różnych list do różnych celów.

  • Stwórz listę miesięczną pod koniec każdego miesiąca oraz cotygodniową listę, na której planujesz cały tydzień z góry. Długoterminowe myślenie poprawia krótkoterminowe podejmowanie decyzji.

  • Zanim zaczniesz cokolwiek robić, powinieneś zadać sobie pytanie: “Jakie są potencjalne konsekwencje wykonania lub niewykonania tego zadania?”

  • Możesz kontrolować swój czas i życie tylko do tego stopnia, w którym przerwiesz działania o niskiej wartości. Powiedz “nie” wszystkiemu, co nie jest wartościowym wykorzystaniem Twojego czasu. Zadaj sobie pytanie: “Jaka jedna umiejętność, jeśli rozwinąłbym ją, miałaby największy pozytywny wpływ na moją karierę?”

  • Przyjrzyj się działaniom związanym z pracą i określ zadania, które możesz delegować lub wyeliminować, aby zwolnić więcej czasu na pracę, która naprawdę się liczy.

  • Rób sobie jeden pełny dzień wolny każdego tygodnia. W ciągu tego dnia, absolutnie odmawiasz czytania, korespondencji, nadrabiania zaległości lub robienia czegokolwiek, co obciąża mózg.

Czas zjeść tę żabę..

Stworzenie dokładnej listy zadań do wykonania, określenie ich priorytetów oraz podzielenie na dzienne, tygodniowe i miesięczne znacznie ułatwi pracę i rozwój. Najwyższa porą się za to zabrać. Daj mi znać, co o tym sądzisz w komentarzu. Dzięki, że jesteś. Do usłyszenia! 🙂
Jeśli zaciekawiła Cię ta książka i chcesz ją przeczytać, tutaj możesz ją zamówić: kliknij



6
Dodaj komentarz

3 Comment threads
3 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gość

Dzięki za tekst, pozytywnie zaczynamy tydzień! 🙂

Gość

Najbardziej odpowiada mi zasada ; Powiedz “nie” wszystkiemu, co nie jest wartościowym wykorzystaniem Twojego czasu”. Karierę mam już za sobą. Teraz najcenniejszy dla mnie jest czas i zdrowie.
Serdecznie pozdrawiam!

Gość

Zawsze staram się robić plan na kolejny dzień 🙂 Naprawdę ułatwia to pracę.