Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Zaczynaj od DLACZEGO – Simon Sinek. Lekcje z książki.

Zaczynaj od DLACZEGO – Simon Sinek. Lekcje z książki.

Fajnie, że jesteś!

Dlaczego ta książka? Chociażby dlatego, że autor przekazuje bardzo wartościowe informacje na temat odnajdywania swojego „Dlaczego”. Takie trochę masło maślane, ale zaraz wszystko będzie jasne. 😛 Przejdźmy do konkretów!

Parę słów o autorze

Simon O. Sinek jest brytyjsko-amerykańskim pisarzem, mówcą motywacyjnym, autorem 4 książek oraz konsultantem marketingowym.

Najważniejsze lekcje z książki

  • Zdolność do inspirowania ludzi wokół Ciebie i osiągania niezwykłych rzeczy zaczyna się od pytania DLACZEGO. Jest ono Twoim celem, przyczyną lub przekonaniem. Przedstaw ludziom swoją wizję i udowodnij, że w nią wierzysz swoją determinacją. Reszta podąży za Tobą.

  • Każda organizacja może wyjaśnić, co robi; niektórzy mogą wyjaśnić, jak to robią; ale bardzo niewielu może jasno powiedzieć, dlaczego. Jaki jest cel Twojej firmy? Komu chcecie służyć? Co zainspirowało Was do stworzenia danej usługi? Jaka jest Wasza historia?

  • Ludzie nie kupują tego CO robisz, kupują DLACZEGO to robisz. Nie mów tylko o korzyściach, które dostarczy im Twój produkt. Pokaż, że robisz to z pasją i realizujesz większy plan. Udowodnij klientom, ze zależy Ci na ich satysfakcji. Pozwól im poczuć, że mają wkład w rozwój czegoś znaczącego. Niezależnie od tego, dokąd zmierzamy, ufamy tym, z którymi jesteśmy w stanie dostrzec wspólne wartości i przekonania.

  • Wielcy liderzy są w stanie zainspirować ludzi do działania. Dają ludziom poczucie celu lub przynależności, które mają niewiele wspólnego z jakąkolwiek zewnętrzną zachętą lub korzyścią, którą mogą uzyskać. Świadomość, że tworzą produkt lub usługę, który służy poprawie jakości życia innych będzie ich siłą napędową.

  • Większość firm podejmuje dziś decyzje w oparciu o zestaw niekompletnych lub, co gorsza, całkowicie błędnych założeń dotyczących tego, co rozwija ich działalność. Przypomnij sobie jakie były Wasze początki. Nie wstydź się, że zaczynaliście od niczego. Opowiedz ludziom historię. Nawet jeśli nie kupią Twojego produktu, to zainspirujesz dużą część z nich do działania. To sprawi, że na zawsze zapamiętają Twoją firmę.

  • Znajomość Twojego DLACZEGO nie jest jedyną drogą do sukcesu, ale jest to jedyny sposób, aby utrzymać trwały sukces i mieć większą mieszankę innowacji i elastyczności w życiu. Jeśli firma nie ma jasnego sensu DLACZEGO, świat zewnętrzny nie może postrzegać niczego więcej niż to, CO produkuje firma.

  • Celem biznesu nie powinno być prowadzenie interesów z kimkolwiek, kto po prostu chce tego, co masz. Powinieneś skupić się na ludziach, którzy wierzą w to, co wierzysz. Będziesz w stanie stworzyć z nimi silne relacje, które zapewnią współpracę pomiędzy wami na wiele lat.

  • Zaraź ludzi swoją w wiarą w realizację planu i poprowadź ich. Rolą lidera nie jest wymyślanie wszystkich wspaniałych pomysłów, a stworzenie środowiska, w którym mogą powstawać wspaniałe pomysły.

  • Zignoruj konkurencję i bądź autentyczny. Poznaj swoje Dlaczego i dostosuj WSZYSTKIE decyzje, działania i komunikację do swojej wizji.

Zaczynaj od DLACZEGO!

Czas spisać swoje plany i nadać im priorytety. Który z nich najbardziej rezonuje z moim DLACZEGO? W jaki sposób mogę dać więcej od siebie dla innych? Pora odpowiedzieć sobie na te pytania. Daj mi znać, co o tym sądzisz w komentarzu.
Jeśli zaciekawiła Cię ta książka i chcesz ją przeczytać, tutaj możesz ją zamówić: kliknij
Do usłyszenia! 🙂



4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Mateusz KamińskiAleksandraPatryk Tarachoń Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Patryk Tarachoń
Gość

Lubię Cię czytać, tak trzymaj!

Aleksandra
Gość

„Zignoruj konkurencję i bądź autentyczny. Poznaj swoje Dlaczego i dostosuj WSZYSTKIE decyzje, działania i komunikację do swojej wizji” — tego warto się trzymać 🙂