Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Przedsiębiorczość. Uniwersytet Trumpa. Lekcje z książki.

Czym jest przedsiębiorczość?

Hej, zastanawiałeś się kiedyś, co wyróżnia odnoszących sukcesy przedsiębiorców od reszty? Z pewnością charakteryzuje ich proaktywność, skłonność do podejmowania ryzyka oraz umiejętność oceny sytuacji i przystosowania się do panujących warunków. Ale czy to wszystko? Więcej na ten temat opowiada książka, o której dziś porozmawiamy pt. “Uniwersytet Donalda Trumpa. Przedsiębiorczość”.

 

“Remember there’s no such thing as an unrealistic goal – just unrealistic time frames”

 

Najważniejsze lekcje z książki

 

    • Organizuj burze mózgów ze swoimi pracownikami. Dokładnie omówcie napotkane problemy i sposób ich rozwiązania. Bierzcie wszystkie opinie pod uwagę. Nie ma czegoś takiego jak głupie pomysły. Pokaż swojej załodze, że liczysz się z każdym i szanujesz ich opinie.

 

    • Użyj czyichś strategii jeśli działają. Nie musisz wszystkiego wymyślać sam. Pozwoli Ci to zaoszczędzić wiele czasu. Dobrym sposobem wykorzystywania czyichś rozwiązań jest czytanie biografii osób, które podziwiamy. Za niewielką cenę otrzymujemy parędziesiąt lat czyichś doświadczeń. Często wydaje nam się, że jesteśmy jedyną osobą na świecie, która ma dany problem. Prawda jest taka, że było wiele osób, które zmagały się z tą sama sytuacją, a nawet gorszą. Otwórz się na rozwiązania, które świat dostarcza Ci za darmo.

 

    • Pomysł musi być zgodny z Twoją osobowością. Nie bierz się za przedsięwzięcia, które Cię nie interesują. Wybierz projekt, który będziesz kontynuował z przyjemnością przed długi okres czasu. Powinien on być dochodowy, jednak nie stawiaj pieniędzy na pierwszym miejscu. Niech prowadzi Cię ciekawość i chęć rozwoju w danym kierunku.

 

    • Jeśli nie masz kapitału, aby oddelegować zadania innym, zrób to sam i tnij koszty. Może na tym ucierpieć jakość i czas wykonania, jednak czasami jest to konieczne. Większość początkujących przedsiębiorców zmaga się z brakiem kapitału na początku działalności. Spójrz na to z drugiej strony. Wykonując większość zadań samemu, poznasz swój biznes od podstaw. Będziesz miał o wiele większe doświadczenie i wiedzę, na temat wymagań wobec przyszłych pracowników.

 

    • Znajdź firmę, która będzie zainteresowaną współpracą z Tobą. Stwórzcie usługi, które będziecie mogli reklamować konsumentom Waszych firm. O wiele szybciej zbudujecie wtedy więź z nowymi odbiorcami. Pozwoli to na lepsze “dzielenie się” klientami.

 

    • Buduj kontakty ze specjalistami z Twojej branży. Pojawiaj się na wydarzeniach związanych z Twoją działalnością. Staraj się nawiązać tam jak najwięcej znajomości. Nigdy nie wiesz, czy nie spotkasz przyszłego współpracownika lub “dużego” klienta.

 

    • Stwórz coś, co zachęca klientów do polecania ich znajomym Twojej usługi. Bądź kreatywny i nie ograniczaj się do sposobów, które stosuje konkurencja. Musi być to coś, co faktycznie sprawi, że będzie im się chciało o Tobie mówić. Polecam tutaj przeczytanie książki “Growth Hacker Marketing”, link do książki: kliknij

 

    • Zbadaj reakcję konkurencji związaną z Twoim pojawieniem się na rynku. Czy próbują od razu Cię “wygryźć”? Jeśli tak to wiedz, że uważają Cię za zagrożenie. To  dobry znak. Twoje działania zaczynają mieć wpływ w branży. Dowiedz się wszystkiego o konkurentach i klientach. Potraktuj to bardzo poważnie. Sprawdź jakie są luki na rynku. Czego brakuje klientom, a gdzie zaczyna się robić przepych. Da Ci to ogromną przewagę na starcie.

 

    • Twoja usługa nie musi być czymś, czego jeszcze nie wymyślono. Być może widzisz jakiś produkt, który według Ciebie mógłby zostać wykonany lepiej? Nie podchodź do tego z myślą, że ludzie zaczną osądzać Cie o kopiowanie innych. Klientów obchodzi tylko to, czy dostarczysz im więcej wartości niż konkurencja. Po prostu zrób to lepiej niż inni. Dodanie do tego jakichś małych, “unikalnych” cech dla Twojej marki bardzo zwiększy zainteresowanie.

 

    • Zatrudniaj ludzi mądrzejszych od siebie. Nie bój się być osobą, która wie najmniej na jakiś temat. Dzięki ludziom bardziej doświadczonym, Ty i Twoja firma będziecie rozwijać się o wiele szybciej.

 

 

Przedsiębiorczość to coś, czego każdy może się nauczyć

Bez względu na to kim jesteś i gdzie zaczynasz w przyszłości możesz być świetnym przedsiębiorcą. Nawet jeśli nie planujesz prowadzić własnej firmy, bycie osobą przedsiębiorczą przyda Ci się w życiu. Będąc gotowym na podejmowanie ryzyka, szybką ocenę sytuacji oraz budowanie odpowiednich kontaktów poradzisz sobie z każdym napotkanym problemem. Daj mi znać, co o tym sądzisz w komentarzu.
Jeśli zaciekawiła Cię ta książka i chcesz ją przeczytać, tutaj możesz ją zamówić: kliknij
Dzięki, że jesteś. Do zobaczenia!



2
Dodaj komentarz

1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gość

Dodałeś mi pewności siebie tym tekstem. Dziękuję