Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

The Ultimate Sales Letter – Dan Kennedy. Lekcje z książki.

The Ultimate Sales Letter – Dan Kennedy. Lekcje z książki.

Miło Cię widzieć!

Dzisiaj porozmawiamy o książce pt. „The Ultimate Sales Letter”, której autorem jest Dan Kennedy. Została wydana w 1990 roku, jednak jej zawartość jest wciąż aktualna. Twórca książki przekazuje nam wiedzę dotycząca tworzenia oferty produktu. W przystępny sposób wyjaśnia, jak możemy zaciekawić klienta i zaprezentować mu korzyści jakie uzyska z zakupu. 

Najważniejsze lekcje z książki

    • Określ dokładnie priorytety swoich klientów i zajmij się nimi. Zadaj sobie pytanie, co klienci będą myśleć i mówić o dniu, w którym otrzymają lub zobaczą Twoją ofertę sprzedaży? Konsumentów można podzielić na dwie grupy: impulsywną i analityczną. Ofertę dostosuj uwzględniając jedną i drugą grupę. Odbiorcy impulsywni dokonują zakupu pod wpływem emocji. Jeśli w ciągu pierwszych sekund uda Ci się utrzymać i umocnić ich zainteresowanie, w większości przypadków dojdzie do transakcji. ”Zawsze dołączaj do rozmowy, która ma już miejsce w umyśle klienta.” Konsumenci analityczni przed zakupem, wolą rozważyć zalety i wady produktu. Będą oni potrzebować konkretnych informacji, które w mierzalny sposób przedstawią im efekty usługi lub produktu. Wymień każdą możliwą funkcję produktu a potem uporządkuj je według ważności. 

 

    • ”Jeśli nie możesz udoskonalić swojego produktu, usługi lub jej bezpośrednich korzyści, musisz być w stanie wywołać podekscytowanie z poczucia posiadania, korzystania z niego, lub korzystania z pieniędzy i czasu, który oszczędza.” Przedstaw potencjalnym klientom produkt, w taki sposób, aby ukazać, że dostarcza ogromną wartość, jednak jest trudno dostępny. Pokaż, że uzyska znaczący zwrot z inwestycji w Twój produkt. Czasami warto wyolbrzymić przedstawiane liczby, oznajmiając dla klienta, że nawet jeśli mylimy się o połowę, to nadal zyska spory zwrot. Zagwarantuj zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia. “Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany zakupem, zwróć go.”

 

    • Gdybyśmy pisali list sprzedaży zwykłego jabłka, zamiast po prostu napisać, że „Jabłko dziennie trzyma lekarza z dala ode mnie”, możemy wymienić każdą witaminę i minerał dostarczany przez jabłko, a następnie wymienić wszystkie korzyści zdrowotne wynikające z dostarczania tych witamin i minerałów. Możemy wtedy porównać jabłko z ogromną ilością innych produktów spożywczych, które musisz spożywać, aby dostarczyć te same składniki odżywcze i korzyści – wszystko to, aby zmienić małe jabłko w ogromną „masę” korzyści i wartości. Wpasuj się w tematykę, w której porusza się klient.
  •  
    • Spójrz na wady produktu, usługi, biznesu lub propozycji jako coś, co dodaje wartości dla Twojej oferty. Uznając wady swojego produktu, zmuszasz się do odpowiedzi na pytania, zastrzeżenia i obawy adresata. Poprawiasz także swoją wiarygodność. Przyznając i otwarcie omawiając wady oferty, Twoje „zasoby wiarygodności” rosną.
 

 

Wejdź w skórę klienta

Podczas określania grup docelowych klientów, samo zbadanie ich potrzeb nie jest wystarczające. Dowiedz się o ich sytuacji finansowej, zainteresowaniach, jak spędzają wolny czas oraz jakie poglądy wyznają. Im więcej informacji posiadasz o swojej grupie docelowej, tym łatwiej stworzyć Ci spersonalizowaną ofertę.
Jeśli zaciekawiła Cię ta książka i chcesz ją przeczytać, tutaj możesz ją zamówić: kliknij



Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o