Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

The Pumpkin Plan – Mike Michalowicz. Lekcje z książki.

The Pumpkin Plan – Mike Michalowicz. Lekcje z książki.

Hej, miło Cię widzieć!

Porozmawiamy sobie o trzeciej już twórczości tego Pana. Jego książki zawierają wiele przydatnych, prostych do zastosowania wskazówek. Myślę, że to główny powód dlaczego tak mi się spodobały. Porady są po prostu łatwe do wdrożenia w życie. Dzisiejsza książka nosi tytuł „The Pumpkin Plan”. 


Parę słów o autorze

Mike Michalowicz jest amerykańskim pisarzem, przedsiębiorcą i wykładowcą. Założył i sprzedał dwie multimilionowe firmy.

“Your success is entirely contingent upon your foundation of enabling beliefs, your relentless focus, and your actions consistent with those beliefs and focus.” 


Najważniejsze lekcje z książki

  • Skup całą uwagę na swoich najlepszych klientach. Pielęgnuj i chroń ich; dowiedz się, czego chcą najbardziej. Jeśli jest to w zgodzie z tym, co robisz najlepiej, daj im to. Następnie replikuj tę samą usługę lub produkt dla najlepszych klientów, tak długo jak to możliwe. Jeśli potrafisz sprostać ich wyobraźni i rozwiązać zasadniczy problem, będą Cię uwielbiać i prowadzić z Tobą interesy przez długi czas.       
                                                                                                                                                                                                       
  • Przedsiębiorcy identyfikują problemy, odkrywają nowe możliwości, a następnie budują procesy, aby umożliwić pracę innym osobom. Wykorzystaj swoje mocne strony jak najlepiej. To, w czym nie czujesz się mocny, postaraj się oddelegować. 
                                                                                                         
  • Jeśli Twoim marzeniem jest być po prostu bogatym, to nie wystarczy, aby stworzyć odnoszący sukcesy biznes. W jakim celu to robisz? Co Cię irytuje? Jeśli znasz swoje „dlaczego”, będzie ono rezonować z Twoimi klientami. Ludzie zauważą, że robisz to z pasji i zależy Ci na dostarczeniu wartości innym.
                                                                                                         
  • Przypomnij sobie myśl, która zainspirowała Cię do stworzenia Twojej firmy na samym początku. Zapisz ją i trzymaj przy sobie. Będzie Cię podtrzymywać na duchu w trudnych chwilach. 
                                                                                                         
  • Istnieją trzy rodzaje innowacji: jakość, cena i wygoda. Nikt nie może być de facto liderem we wszystkich trzech obszarach jednocześnie. Wybierz tylko jeden.
                                                                                                         
  • Stwórz procesy w swojej firmie, aby mogła ona funkcjonować bez Ciebie. Będzie to wymagało zaufania wobec swoich pracowników. Systematyzacja pozwoli Ci opuścić firmę na czterotygodniowe wakacje, wiedząc, że wszystko będzie dobrze bez Ciebie. 
                                                                                                         
  • Jakie zadania wykonujesz sam, ponieważ uważasz, że to łatwiejsze rozwiązanie niż nauczenie kogoś, jak to zrobić? Zrób listę wszystkich tych rzeczy, ponieważ są to miejsca, w których musisz zacząć tworzyć systemy. Nie jesteś się w stanie rozwijać w pełni możliwości, jeśli wszystko chcesz zrobić sam. Na pewnym etapie trzeba zaryzykować i zaufać innym ludziom. 
                                                                                                         
  • Posiadanie złych klientów nie jest lepsze, niż brak klientów. Bardzo często przynoszą oni straty. Poświęć ten czas na budowanie relacji z „dobrymi” klientami lub na poszukiwanie ich. Twoja firma zyska na tym o wiele więcej.
                                                                                                                                                                                                 
  • Zostaw pracownikom te pytania, które w określonej kolejności pozwalają im myśleć i podejmować decyzje zawsze leżące w interesie firmy. Tym samym będziesz mógł dać im wolną rękę.
    a. Czy ta decyzja służy naszym najlepszym klientom?
    b. Czy ta decyzja poprawia lub utrzymuje nasz obszar innowacji?
    c. Czy ta decyzja zwiększa lub utrzymuje naszą rentowność?
                                                                                                         
  • Ustal, jak Twoja firma będzie traktować Twoją kluczową grupę klientów jak VIP-ów. Uczyń tę politykę zrozumiałą dla swojego zespołu i natychmiast zacznij ją wdrażać.
                                                                                                         
  • Klient NIE ma zawsze racji, ale dobry klient ma zawsze rację. To oni przynoszą największy dochód firmie i umożliwiają jej prężny rozwój. 
    Nigdy nie wdrażaj nowej oferty bez uprzedniego uzyskania opinii od swoich najlepszych klientów. Spraw, aby czuli się wyjątkowo. Pokaż, że zależy Ci na współpracy z nimi.
                                                                                                         
  • Po wdrożeniu nowego produktu lub usługi należy udostępnić go na ograniczony czas i w ograniczonych ilościach dla klientów, którzy pomogli go stworzyć. Bardzo często będą to „najlepsi” klienci. Pomoże Ci to budować silną społeczność wokół Twojej usługi lub produktu.
                                                                                                         
  • Przeanalizuj parametry i wspólne reguły swojej branży. Dowiedz się, jak możesz je “odwrócić”, aby stworzyć coś zupełnie nowego i niespodziewanego.
                                                                                                         
  • Jeśli oznaczysz siebie etykietą w taki sam sposób, w jaki określą siebie konkurenci, klienci nie będą w stanie stwierdzić, co odróżnia Twoją firmę od innych. Zadbaj o unikalne cechy firmy. Nie musi być to coś odkrywczego, jednak nie staraj się całkowicie kopiować konkurencji.
                                                                                                         

Złoci klienci nas poprowadzą

Zadbajmy o tę kluczową grupę 20% klientów, którzy przynoszą nam 80% dochodów. „Mniejsi” klienci w większości przypadków będą się zgadzać z naszą „najlepszą” grupą. Najbardziej uciążliwi konsumenci często ściągają naszą firmę w dół, dlatego nie zawsze warto spełniać ich każdą zachciankę. Dzięki, że jesteś. Do usłyszenia! 🙂



4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Mateusz KamińskiPatryk TarachońNa. Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Na.
Gość

Witam!
Wracam po pewnym czasie i przyznaję, widzę postęp. Na plus i to spory.
Raz, grafiki ładnie sie prezentują i nadają tekstowi lekkości (choć na mojej rozdzielczości laptopa są strasznie długie i szłabym w zdjęcia „szerokie” a nie „wysokie”.
Dwa, ładnie wypunktowane, sprecyzowane; konkrety, po które tutaj można przyjść.
Wyrabiasz się! Gratuluję 🙂

Patryk Tarachoń
Gość

Dziwne, że ludzie robiący firmy z taką wartością, mają jeszcze czas na napisanie książki! Niesamowite…