Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Surge – Mike Michalowicz. Lekcje z książki.

Surge – Mike Michalowicz. Lekcje z książki.

Hej, miło Cię widzieć!

To już druga książka tego Pana, która pojawiła się na blogu. Muszę przyznać, że bardzo podoba mi się to, co mówi. Jego porady są proste, a zarazem dosadne. Dzisiaj porozmawiamy o książce pt. „Surge”. Porusza ona temat odnajdywania się na rynku jako świeża firma. Co właściwie zrobić? Jaki wybrać kierunek? Jak w ogóle się w tym wszystkim odnaleźć? Na te pytania odpowowiada Mike Michalowicz.


Parę słów o autorze

Mike Michalowicz jest amerykańskim pisarzem, przedsiębiorcą i wykładowcą. Założył i sprzedał dwie multimilionowe firmy.

“To be a successful entrepreneur, you have to have a certain level of ignorance, because if you knew what was ahead when you started out, you’d never start.” 


Najważniejsze lekcje z książki

  • Bez względu na to, jak ciężko pracujesz lub jak genialny jest Twój pomysł, nie masz szans, jeśli nie zbadasz dokładnie zapotrzebowania na dany produkt. Pamiętaj, że klienci mają inne potrzeby i zainteresowania niż Ty. Rynek jest bezwzględny i patrzy jedynie na korzyści, które możesz mu dostarczyć.                                                                      
  • Ze wszystkich czynników, które mają wpływ na rozwój firmy, nic nie jest tak ważne jak wejście z produktem w odpowiednim czasie. Na początku brzmi to niewykonalnie. Skąd niby możesz wiedzieć, kiedy jest ten odpowiedni czas? Dlatego tak ważne jest zbadanie rynku oraz tego, w jakim kierunku zmierzają potrzeby klientów. Być może widzisz lukę u konkurencji i wiesz, że możesz zrobić to lepiej? Jest to już jakiś punkt, zęby zacząć. Im więcej wiesz o obszarze swoich działań, tym większe prawdopodobieństwo, że wyczujesz odpowiedni moment.                                                                                                                                                                                                                                                                                  
  • Bądź na bieżąco z trendami i identyfikuj te, które mają największy potencjał. Do pewnego stopnia będzie to wymagało od Ciebie podjęcia ryzyka. Nigdy nie będziesz pewny jak długo dany trend będzie rósł w siłę. Odpowiednia analiza zwiększy Twoje szanse, jednak ryzyko jest nieodzownym elementem życia przedsiębiorcy.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
  • Szukanie trendów wymaga cierpliwości, wytrwałości i odpowiedniego punktu widzenia. To, co wydarzyło się wcześniej, prawdopodobnie powtórzy się w “nowym wydaniu”. Historia jest dobrym wskaźnikiem tego, co ma nadejść. Trendy lubią się powtarzać tylko w innej postaci. Jeśli widzisz powtarzające się zachowania danej społeczności, możesz odnaleźć w tym podobieństwo do poprzednich bumów i to wykorzystać.                                                                                                                                         
  • Jeśli poświęcasz swoją energię klientom, którzy są ledwo opłacalni i zużywasz nieproporcjonalnie dużo swojego czasu na nich, marnujesz swój potencjał. Z pewnością masz klientów, którzy stanowią 20% ogólnej liczby i dostarczają 80% przychodów firmy. Oni powinni być Twoim głównym celem. Klienci, którzy przynoszą największe przychody, to Twoi najlepsi klienci, których chcesz sklonować. Ujawnią Ci wszystko, co musisz wiedzieć o swojej niszy. Zbieraj od nich feedback, a będziesz się prężnie rozwijał. Słuchaj ich potrzeb i dostosuj się, aby im służyć, jednocześnie słuchając swojego serca.                                                                                                                                                                                                               
  • Dołącz do stowarzyszenia lub grupy dla swojej niszy i co najważniejsze, udzielaj się w nich. Poznaj swoich najlepszych klientów. Zadaj im bardzo konkretne pytania: 
    a. Jakie konkretne elementy usług lub produktów mojej firmy są najlepsze? 
    b. Co jest złego lub frustrującego w mojej branży? 
    c. Jakie są największe frustracje lub wyzwania, przed którymi stoisz?
    W rzeczywistości nie będą ci mówić, co jest najlepsze. Będą ci mówić, na co zwracają największą uwagę i co musisz poprawić, aby naprawdę ich zachwycić. Częścią wejścia do biznesu jest naprawienie tego rodzaju problemów, ,które są uznawane za „frustrujące w branży”. Podczas zbierania opinii i spostrzeżeń ze swojej społeczności kwalifikuj osoby, które przekazują opinie. Zwróć uwagę, czy są to osoby, które mają pojęcie o rynku.                                                                     
  • Jednym ze sposobów dostrzeżenia trendu na rynku jest obserwowanie, jak konsumenci próbują znaleźć własne, tradycyjne rozwiązania dla problemów. Ułatw im życie i zrób to za nich oferując łatwe rozwiązanie. Najlepszym sposobem na zapewnienie klientom wyjątkowego doświadczenia jest przewidywanie ich potrzeb.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  • Zrób listę osób spośród Twoich najlepszych klientów, którzy skorzystaliby z okazji, aby zostać pierwszymi użytkownikami nowej i/lub ulepszonej oferty. Niech to będzie coś w limitowanej wersji. Spraw, aby poczuli się wyjątkowo.                                                                                                                                                                                                             
  • Pomyśl o tym, jak zdominować niszę. Kim są kluczowi influencerzy na tym rynku i jak zdobyć ich uwagę. Jeśli dysponujesz wystarczającym kapitałem możesz nawiązać z nimi współpracę. Nie musisz skupiać się na największych „graczach”. Bardzo często zwrócenie się do kilku mniejszych influencerów przyniesie Ci więcej korzyści niż współpraca z gwiazdą.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Czas łapać falę!

Jeśli wiesz już wystarczająco na temat rynku, znajdź szybko rosnący trend w Twojej branży i wykorzystaj go. Jeśli złapiesz dobrą falę, poniesie Cię ona o wiele dalej niż konkurencja, która walczy ze wszystkim wyłącznie tradycyjnymi sposobami. Dzięki, że jesteś.
Do usłyszenia! 🙂



2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Mateusz KamińskiPatryk Tarachoń Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Patryk Tarachoń
Gość

Bardzo bezpośrednia książka i podkreślająca wymagania rynku.