Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Mit przedsiębiorczości – Michael E. Gerber. Lekcje z książki.

Mit przedsiębiorczości – Michael E. Gerber. Lekcje z książki.

Miło Cię widzieć!

Dzisiejsza książka nosi tytuł „Mit przedsiębiorczości”. Jest uważana przez wielu przedsiębiorców za „must-read”. Trudno się z tym nie zgodzić. Autor wyjaśnia wiele kluczowych spraw dotyczących prowadzenia działalności. Początkujący przedsiębiorcy zdecydowanie powinni sięgnąć po ten tytuł.

Parę słów o autorze

Michael E. Gerber jest założycielem i dyrektorem zarządzającym firmy E-Myth Worldwide, z której usług skorzystało już ponad 25 000 przedsiębiorców. Jest autorem bestsellerów biznesowych, takich jak The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor oraz E-Myth Mastery. Jego warsztaty i seminaria z przedsiębiorczości przyciągają tysiące właścicieli i menedżerów małych firm na całym świecie.

”Wielcy ludzie mają wizję swojego życia, którą praktykują każdego dnia.”



Najważniejsze lekcje z książki

  • Ludzie, którzy są wyjątkowo dobrzy w biznesie, są tacy z powodu swojej nienasyconej potrzeby dowiadywania się więcej. Są głodni wiedzy i pragną rozwijać się każdego dnia. Nie wstydzą się przyznać do niewiedzy oraz uczyć się od innych.

  • Każdy, kto zajmuje się biznesem to w rzeczywistości trzy osoby w jednym: przedsiębiorca, kierownik i technik. Na początku swojej drogi będziesz zobowiązany wykonywać obowiązki należące do każdego z nich.

  • Zrozumienie technicznej pracy wykonywanej przez firmę nie oznacza, że rozumiesz firmę wykonującą tę techniczną pracę. Zarządzanie jest czymś zupełnie innym. Odpowiednie prowadzenie firmy wymaga innego zestawu umiejętności.

  • Większość firm działa zgodnie z tym, czego chce właściciel, w przeciwieństwie do tego, czego potrzebuje firma. Pamiętaj, że głównym zadaniem jest dostarczanie wartości innym ludziom. Rób to zgonie z tym, co podpowiada Ci serce, jednak nie powinieneś podejmować decyzji, uwzględniając jedynie swój punkt widzenia. Rynek odpowie Ci, czy Twój produkt jest wystarczająco dobry. Jeśli masz już pierwszych klientów, zbieraj od nich feedback. Z czasem zacznij skupiać się na „najlepszych” klientach, którzy mają największy wpływ na rozwój Twojej firmy.

  • Dane demograficzne i psychograficzne to dwa podstawowe filary wspierające udany program marketingowy. Jeśli wiesz, kim jest Twój klient – dane demograficzne – możesz wtedy określić, dlaczego kupuje – psychografia.

  • Dojrzała firma opiera się na szerszej, przedsiębiorczej perspektywie i bardziej inteligentnym punkcie widzenia. Stwórz biznes, który funkcjonuje bez Ciebie. Jeśli zatrudniasz już pracowników, zacznij powierzać im obowiązki, które do tej pory wykonywałeś tylko Ty.
    „Twoja firma nie jest Twoim życiem.” Na początku z pewnością jest to ciężkie. Jednak pozwoli Ci to szybciej rozwijać działalność.

  • Bez dokumentacji wszystkie rutynowe prace zmieniają się w wyjątki. Dostarcz Twojemu personelowi niezbędną strukturę oraz pisemne sprawozdanie z tego, jak „wykonać pracę” w najbardziej wydajny i skuteczny sposób. Pozwoli to uniknąć nieporozumień. Nie będziesz musiał się martwić, o to, że pracownicy nie rozumieją Twoich intencji. Pracownicy chcą szefa, który stworzył jasno określoną strukturę działania.

  • Wyznaczaj odważne cele, jednak rozbijaj je na mniejsze, łatwiejsze do zrealizowania etapy. Odpowiednie planowanie pozwoli Ci utrzymać kontrolę nad Waszym rozwojem. Dojrzała firma wie, jak to się stało, gdzie jest i co musi zrobić, aby dotrzeć tam, gdzie chce.

  • Innowacja jest mechanizmem, dzięki któremu Twoja firma identyfikuje się z umysłem klienta. Trzeba nieustannie je wprowadzać, aby usprawniać działalność. Daj klientom do zrozumienia, że firma dba o ich potrzeby. Ludzie kupują uczucia, a nie sam produkt.

  • Zamiast zaczynać i po prostu „wskakiwać” ze swoją działalnością, musisz od początku określić, jakich ludzi potrzebuje Twoja firma i kto może być potencjalnym kandydatem.

  • Potrzebujesz systemu zarządzania, aby z powodzeniem wdrożyć strategie biznesowe. System to zestaw rzeczy, działań, pomysłów i informacji, które współgrają ze sobą. Bez schematu organizacyjnego wszystko zależy od szczęścia, uczuć, osobowości ludzi i dobrej woli, którą dzielą. Rezultatem jest prawie zawsze chaos.

  • Po wprowadzeniu każdej nowej strategii w firmie, przeanalizuj, czy przynosi ona korzyści firmie. Jeśli nie, odejdź od niej natychmiast. Odejście od niedziałającej strategii nie jest porażką, a odpowiednim przystosowaniem do sytuacji.
 


Początki bywają ciężkie

Każdy początkujący przedsiębiorca musi wykonywać większość obowiązków samemu. Jeśli przetrwa ten okres będzie musiał nauczyć się oddelegowywać część obowiązków, co nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Mit przedsiębiorczości to świetna książka, która wytłumaczy wiele ważnych aspektów dotyczących prowadzenia działalności.
Jeśli zaciekawiła Cię ta książka i chcesz ją przeczytać, tutaj możesz ją kupić: kliknij
Dzięki, że wpadłeś. Do usłyszenia! 🙂



2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Mateusz KamińskiAleksandra Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Aleksandra
Gość

Początki prowadzenia własnej firmy są trudne. Praktycznie wszystko jest na naszej głowie, ale z czasem dzielimy obowiązki między pracowników. Ważne jest też planowanie. Bez tego ani rusz.