Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Kochaj siebie – Kamal Ravikant. Lekcje z książki.

Kochaj siebie – Kamal Ravikant. Lekcje z książki.

Miło Cię widzieć!

Porozmawiamy o książce pt.”Kochaj siebie tak, jakby zależało od tego Twoje życie”. Autor przekazuje wiedzę przydatną podczas trudnych, wewnętrznych chwil. Stosując się do jego rad, z pewnością poprawimy nasze samopoczucie.


Najważniejsze lekcje z książki

  • Zbyt często uruchamiamy przestarzałe, nabyte wzorce w naszej głowie. Kiedy odtwarzamy te pętle, wywołują one „zbędne” uczucia. Jest to automatyczne do tego stopnia, że nie widzimy żadnych rozwiązań w danej sytuacji. Nie pozwól, aby emocje Tobą zawładnęły. Dużym postępem będzie sama świadomość tego, że nad nimi nie panujesz.

  • „Gdybyś raz o czymś pomyślał, ta myśl nie ma nad Tobą władzy. Powtarzając ją wielokrotnie w myślach oraz czując ją, zaczynasz tworzyć mentalną rzekę. Wtedy myśl przepływa przez całe Twoje ciało i przejmuje kontrolę.” Większość tego, czego się obawiamy, nigdy się nie wydarzy. Kiedy pojawia się strach, Twoim zadaniem jest przypomnienie sobie tego faktu.

  • Kiedy musisz podjąć jakąś trudną decyzję, zapytaj siebie: „Gdybym się kochał naprawdę, co bym zrobił?”

  • Nie ma znaczenia czy w coś wierzysz. Twoją rolą jest ustanowienie ścieżki do tego. Myśl o tym i powtarzaj to sobie. „Połącz neurony, a Twoje ciało i umysł zareagują automatycznie. Powtarzaj, „Kocham siebie” raz za razem. Ułóż ścieżkę, aby ta pętla działała w kółko. W końcu zacznie działać, niezależnie od tego, czy w to wierzysz.”

  • Jak zacząć medytować:
    Krok 1. Włącz muzykę. Coś kojącego, delikatnego. Kawałek, z którym masz pozytywne skojarzenia.
    Krok 2. Przyjmij pozycję, która Ci najbardziej odpowiada.
    Krok 3. Zamknij oczy. Uśmiechnij się. Wyobraź sobie strumień światła wlewający się do Twojej głowy.
    Krok 4. Wdychaj, mów do siebie w swoim umyśle, “Kocham siebie.” Powoli. Bądź łagodny.
    Krok 5. Wydychaj i wraz z nim wszystko, co się pojawi. Wszelkie myśli, emocje, uczucia, wspomnienia, lęki, nadzieje, pragnienia. Lub nic. Wydychaj to. Bez osądzania, bez przywiązania do czegokolwiek.
    Krok 6. Powtarzaj krok 4 i 5, aż muzyka się skończy. (Kiedy twoja uwaga błądzi, zauważ to i uśmiechnij się, i z tym uśmiechem powróć do swojego oddechu.
    Krok 7. Kiedy muzyka się skończy, otwórz powoli oczy. Uśmiechnij się.

  • Kiedy życie toczy się po Twojej myśli, łatwo uwierzyć, że tak pozostanie. Rzeczywistość jednak potrafi być okrutna. To te „trudne” chwile zdeterminują Twoją odporność na negatywne emocje.
    „Łatwo życzyć sobie zdrowia, gdy jesteś chory. Ale musisz być tak samo czujny, kiedy wszystko idzie dobrze.” Rozwijasz się wtedy, gdy przechodzisz przez niekomfortowe sytuacje.

  • Kiedy doświadczysz negatywnych emocji, zadaj sobie pytanie: „Gdybym kochał siebie naprawdę, czy pozwoliłbym sobie na to?”
    Najważniejszy związek, w którym kiedykolwiek będziemy, dotyczy nas samych.

 

Zmianę świata zacznijmy od siebie

Poradzenie sobie z wewnętrznymi konfliktami jest kluczowym fragmentem całej układanki zwanej życiem. Jeśli nie poradzimy sobie z własnymi problemami, nie będziemy w stanie odpowiednio pomóc innym. Usiądźmy na chwilę i przyjrzyjmy, co tak naprawdę dzieję się w naszych głowach. Które z naszych decyzji były wynikiem zakładania maski, która ukrywała nasze prawdziwe wnętrze przed innymi.



2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Mateusz KamińskiPatryk Tarachoń Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Patryk Tarachoń
Gość

Coś na klimat wielkanocny u rodziny z dziewczyny. 🙂 Dzięki