Świat okiem buntownika

Świat okiem buntownika

Efekt wirusowy – Jonah Berger. Lekcje z książki.

Efekt wirusowy – Jonah Berger. Lekcje z książki.

Miło Cię widzieć!

Książka pt. “Efekty wirusowy w biznesie” przekazuje wiedzę dotyczącą budowania silnej marki za pomocą nowoczesnych metod. Główną “bronią” jest tutaj wykorzystanie Internetu. Zbyt wiele czasu spędzamy nad tradycyjnymi formami reklamowania się. Społeczności w internecie to bardzo niedoceniany sposób na zdobywanie uwagi potencjalnych klientów.


“Perfection is man’s ultimate illusion. It simply doesn’t exist in the universe…. If you are a perfectionist, you are guaranteed to be a loser in whatever you do.” 



Najważniejsze lekcje z książki

  • Ludzie nie dbają tylko o to, jak sobie radzą, dbają o swoje wyniki w stosunku do innych. Spraw, aby Twój produkt sprawiał, że klienci czują się ważni. Daj im możliwość pochwalenia się, jakie udogodnienia dostarcza im Twoja firma. ”Niezwykłe rzeczy dostarczają waluty społecznej, ponieważ sprawiają, że ludzie, którzy o nich mówią, wydają się bardziej niezwykli.”

  • Próbując wykorzystać emocje do szerzenia chęci dzielenia się, pamiętaj, aby wybrać emocje o wysokim pobudzeniu, które kierują ludzi do działania. Zachęcaj lub inspiruj ich, pokazując, jak mogą coś zmienić w życiu swoim i innych. Projektuj produkty, które tworzą pozostałości behawioralne i utrzymają się nawet po tym, jak klienci kupili produkt i powiedzieli o nim znajomym.

  • Ludzie lubią pomagać innym, więc jeśli pokażemy im, w jaki sposób nasze produkty lub pomysły zaoszczędzą czas, poprawią stan zdrowia lub zaoszczędzą pieniądze, będą o nich opowiadać. “Ludzie dzielą się rzeczami, które sprawiają, że dobrze wyglądają w oczach innych.”

  • Klienci chętnie rozmawiają o firmach i produktach, które lubią i robią to za darmo każdego dnia. Jeśli zaoferujesz, by płacić im za polecanie go innym, znikną wszelkie zainteresowania, aby robić to za darmo.

  • Daj klientom sposób, aby wypadli dobrze. Promując swoje produkty i pomysły można to zrobić na trzy sposoby:
    1. Znaleźć unikalną cechę produktu.
    2. Stwórz zasady dla własnej “gry”.
    3. Spraw, żeby ludzie poczuli się wtajemniczeni do projektu.

  • Klienci opowiadają o czymś, ponieważ chcą pokazać swoje osiągnięcia, ale po drodze rozmawiają o markach lub domenach, w których to osiągnęli. “Ludzie nie tylko udostępniają informacje, opowiadają historie”. Tak jak używają pieniędzy na zakup produktów lub usług, używają waluty społecznej, aby osiągnąć pożądane pozytywne wrażenia wśród swoich rodzin, przyjaciół i współpracowników. Nadaj swojemu produktowi – i jego właścicielowi status społeczny. Dokonując tego, ci którzy posiadają/mówią o nim, wydają się wyjątkowi.

  • Ludzie odwiedzają strony internetowe polecane przez sąsiadów, czytają książki, które pochwalają ich bliscy i głosują na kandydatów, których polecają ich przyjaciele. Marketing szeptany jest głównym czynnikiem od 20 procent do 50 procent wszystkich decyzji o zakupie. Podczas gdy tradycyjne reklamy są nadal przydatne, szeptana wiadomość jest co najmniej dziesięć razy skuteczniejsza.

Wykorzystajmy nowoczesne rozwiązania

Zacznij tworzyć społeczność wokół swojej marki. Spraw, aby Twoi klienci czuli się “wtajemniczeni” i wiedzieli, że nikt poza nimi, nie ma z takiego wami takiego kontaktu. Zapoznaj się z trendami dotyczącymi Twojej branży, które panują internecie. Możesz wykorzystać je, aby zacząć tworzyć viralowy materiał.



Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o